Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

28 februari 2011

Att vara med henne

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman börjar med samma ensamhetskänsla och utanförskap som i Människor helt utan betydelse av Johan Kling. Schulmans andra hem efter skildsmässan är Sturecompagniet och innehållslösa tv-studios. Schulman använder både sina egna ord och lånar några av Tomas Tranströmer.
En naken kärlekssaga med mänsklig skröplighet, boken är varmt skriven.

10 kommentarer:

mimmimarie sa...

Jag hoppas snart få läsa den. Den är beställd från biblioteket.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Mimmimarie, jag lånade också på biblioteket.

enligt O sa...

Skriver också om den idag. Var väldigt skeptisk inledningsvis, men den tog sig.

♥ Hannele sa...

enligt O, vilket sammanträffande, visst var boken lite trist i början, men då blev ju kontrasterna starkare.

Znogge sa...

Kanske läge att beställa den från biblan då...

♥ Hannele sa...

Znogge, en lättläst sympatisk bok

Vicky sa...

Jag tyckte om hans "Skynda att älska" men har ändå fortfarande inte lyckats hitta motivationen till att läsa denna. Men den som söker den finner....

♥ Hannele på Hisingen sa...

Vicky, bäst att läsa det man känner för :)

Ylva sa...

Klingboken gillade jag inte, men Alex Skynda att älska var fin så den där ska jag nog läsa.

♥ Hannele sa...

Ylva, Klings bok var lite deppig. Schulman har ett speciellt sätt att skriva, man vill läsa färdigt..