Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

17 oktober 2012

I väntan på sommaren

Man kan brodera trädgård innan frökatalogerna kommer.
Trädgården i korsstygn av Melinda Coss innehåller inspirerande bilder.

6 kommentarer:

mariasbokliv sa...

..om jag kunde det här med korsstgn... jag vet att det eg är rätt lätt men allt detta räknande avskräcker mig

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Maria, när man syr själv, får man göra som man vill :)

Ingerun sa...

Min mormor broderade mycket korstygn. Vi har en del hemma.

Men nu är jag så nyfiken vilken biografi det var som fick dig att söka till Chalmers?

♥ Hannele sa...

Ingerun, trevliga minnen, vi använder våra gamla.

ewa sa...

Jag stickar röda klöver, det går bra det oxå. Det värsta är att handarbete och litteratur är värsta konkurrenterna när det gäller tid!

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Ewa, bättre avkoppling får man leta efter...