Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

10 november 2012

Heja bibliotek!

Avkopplande att sitta på biblioteket och läsa nya tidningar.Tidningar kostar typ 50 kr styck, oftast köper jag hellre böcker.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Man får säkerligen (i alla fall oftast) mer valuta för pengarna om man investerar i en bok. Precis som du läser jag tidningar och tidskrifter på biblioteket. Billigt och bra!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, verkligen, så många olika tidningar kan man verkligen inte köpa själv :)

Znogge sa...

Visst är det :D På vårt bibliotek får man dessutom låna tidningarna efter en viss tid. Vissa tidningar behöver inte läsas dagsfärska!

Ingerun sa...

Ja heja biblioteken! Detta är inte det enda bra med dem. Biblioteken är bäst helt enkelt!

Mrs Calloway sa...

en tidskrift kostar ju ofta ungefär detsamma som en pocketbok. och då är valet lätt. men nu frestas man av mängder av urläckra tidskrifter om julen och många av dem finns förvisso inte på biblioteken...

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Znogge, samma här, man kan låna tidningar utom det nyaste numret.

Ingerun, bibliotek har allt!

Mrs Calloway, jultidningarna sparar jag :)

Helena Milton sa...

Bra tips. Jag har lite glömt av att det ju går att läsa tidningar där. Tidigare lånade jag mycket böcker men nu köper jag mest och därför var det länge sedan jag var på "bibblan".

♥ Hanneles bokparadis sa...

Helena Milton, bibliotek är fantastisk, det finns ganska nya filmer också att låna, gratis :)