Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

01 september 2013

Cornwall à la Rosamunde Pilcher

Rosamunde Pilchers värld av Siv Bublitz innehåller härliga bilder från Cornwall och citat ur Pilchers böcker. Även bilder från London och några på Pilchers hus.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag minns att jag tyckte att Snäcksamlarna var en intressant generationsroman som handlade om en mors förhållande till barnen. inte helt enkelt

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jo, jag gillar Rosamunde Pilchers sätt att beskriva generationsklyftor. Hon kan vara trovärdig både när hon beskriver de äldre och yngre.

znogge sa...

Ja, henne har man läst en del av. Trevliga romaner!

♥ Hannele sa...

Znogge, riktiga feel good-romaner.

Maria sa...

oi tykkään juuri näistä myös!

♥ Hannele sa...

Maria, näistä tulee hyvä mieli.