Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 juni 2017

trögläst bok - helgfråga

tja, jag vet inte riktigt vad en trögläst bok är...?
jag är ganska duktig på att hitta böcker jag tycker om.

Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok? Gärna exempel på en sådan.
Bonusfråga: Hur firar du midsommar? undrar Mia i Helgfrågan.
äter sill, gräddfil, färskpotatis, mörkt öl, jordgubbar.

20 kommentarer:

Bokdamen sa...

Trevlig midsommar!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, önskar detsamma!

Mia Eggimann sa...

Vilket proffs du är som alltid lyckas välja böcker du gillar. Fast jag tror du skulle gillat boken jag tyckte var trögläst=seg och inget driv.

Ewa K sa...

Mums med sill och färskpotatis. Trevlig midsommar!

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag har väl lärt känna min smak :)

Ewa K, önskar dej detsamma!

Klimakteriehäxan sa...

Sill och färskpotatis samt jordgubbar tröttnar man inte på. Böcker kan jag däremot tröttna rejält på.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag tröttnar inte på nåt...

Mrs Calloway sa...

jag ger mig gärna på nya och mera osäkra kort och då kan det ju bli fel
trevlig midsommar!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, trevlig midsommar!

Åsa sa...

Åh, gott omdöme i val av böcker! Lyckas inte alltid själv så bra på det viset. Jordgubbar har man längtat efter. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, jag tror jag gillar tröga böcker... jordgubbar äter jag hela året :)

Lottens bokblogg sa...

Dottern gick just och köpte jordgubbar. 50 kronor litern!

Monika sa...

Jag kan inte påstå att jag bara läser böcker jag gillar, men även de jag inte gillar ger mig något :)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, man ska nog köpa dagen före :)

Monika, eller hur, intressant att läsa lite allt möjligt :)

[Anna] sa...

Jag har blivit bättre på att hitta vad jag gillar och läsa men ibland försöker jag vidga mina vyer och då kan det bli rätt segt i perioder :/

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] men ingen större katastrof :)

Lena sa...

Jag hittar inte heller så ofta tröga böcker. Men någon gång händer det.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag börjar ana vad som tilltalar mig - eller så gillar jag "tröga" böcker.

Boklysten sa...

Jag stöter på en del trögläst vilket jag tror kan bero på att jag gillar debutböcker (som ibland kan var väldigt långrandiga) och så gillar jag att försöka tänja mina gränser och testa på sånt (t ex genre) som jag inte är så bekväm med sen tidigare.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag läser olika genrer, både gammalt och nytt.