Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 december 2017

rimma på en bok - helgfråga v.50

Du drömmer om att tälja,
denna får du inte sälja,
bäst att snida medan träet är varmt.
Hur rimmar man på bok? eller kan man tänka sig att det är en deckare, roman eller fantasybok, undrar Mia i Helgfrågan. (en täljbok till min svärdotter).

Bonusfråga: Vad ska ni hitta på så här sista hela helgen innan jul?
Vi har tre födelsedagar i december, kanske lite firande.
Mias Helgfråga

25 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Svårt med rim. Man vill ju inte direkt avslöja vad som finns i paketet.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, rim kan vara roligt bland vuxna, vissa skriver så trevligt.

Lena sa...

Det är inte det lättaste att hitta på rim.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, nej, men roligt att försöka.

[Anna] sa...

Vi har faktiskt inget födelsedagsfirande i december, vi är ganska bra utspridda i min familj/släkt.

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] jag har fött barn varje årstid :)

Bokdamen sa...

December är en ganska lugn månad när det gäller födelsedagar. Men sen börjar dom dyka upp lite mer.

Mrs Calloway sa...

inga direkta problem med sysselsättningen i december. men inga födelsedagar och rimmar gör jag inte

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, vi är ganska många i familjen...

Mrs Calloway, ibland skriver jag rim, de andra också.

Monika sa...

Ibland kan det dyka upp ett rim, men det händer kanske vart femte år eller så :)

znogge sa...

Rim ska vara bra men inte avslöjande! Vår äldsta dotter är en fena på det men jag brukar aldrig hinna med att rimma...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag tycker om att få paket med rim, vi öppnar långsamt och tittar på varandras paketöppning.

Klimakteriehäxan sa...

Oj en täljbok! Böckerna i min närhet är tack och lov mer av typen som har något att förtälja ... :-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, haha, önskemål av svärdottern ❤️

Åsa sa...

Rim är roligt att läsa, men svårt att skriva. Att tälja låter som en kul kreativ syssla. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, vi får se vad det blir av det :)

Mia Eggimann sa...

Ja men så typiskt att en del ska fylla år i december.

Lottens bokblogg sa...

För mig stod det helt still vad gällde rim

Hanneles bokparadis sa...

Marie, maken fick inte så mycket sommarleksaker...

Lotten, roligt att försöka

Ewa K sa...

Kul rim!

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, gör inget om det är avslöjande!

FrökenChristina sa...

Det var ett passande rim. Jag blir imponerad.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, vi försöker rimma, roligt.

Sara Pepparkaka sa...

Det rimmet passar ju bra till den boken!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, hoppas svärdottern blir nöjd ❤️