Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

05 februari 2024

svt selfie 🇬🇧

lite Àldre bild hemma hos oss:

1. De program vill jag ogĂ€rna missa! Grantchester, I vĂ„r herres hage, Ett fall för Vera, Shetland, Chelsea Detevtive, Fader Brown, Annika mord till havs, Morse 🇬🇧
2. Det programmet borde verkligen lÀggas ner! har avstÀngningsknapp.
3. Det programmet glömmer jag aldrig! Midsomer Murders.
4. Den serien rekommenderar jag! göteborgska Painkiller: HÄR.
5. Den serien varnar jag för! jag har för lite underlag, inte sett Àn.
6. Det "tv-ansiktet" borde fÄ lite ledigt! inte tröttnat pÄ nÄgon Àn.

Selfie hos: KlimakteriehÀxan.

18 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

Painkiller har jag tÀnkt kolla.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, Painkiller helt underbart göteborgskt ⚓️

Mrs Calloway sa...

det Àr mÄnga Är sedan jag slutade se Midsomer Murders. försökte se ett Painkiller, men det gick inte sÄ bra. evt fÄr det en chans till

Kina sa...

Shetland, Vera och Granchester ser jag gÀrna, ja i vÄr herres hage ocksÄ. Engelska serier/deckare Àr bra! TyvÀrr kan jag bli lite trött pÄ program som de tjatar om i förhand, vilket gör att jag inte tittar nÀr de sÀnds. Painkiller Àr ett sÄdant.

Hanneles bokparadis sa...

som tur sĂ„ fĂ„r man vĂ€lja sjĂ€lv vilka program man vill se 🙂

Hannas krypin sa...

Midsummer Murders, Ă€r det samma som morden i Midsomer? Älskade den serien fast jag aldrig lyckades lista ut vem som var mördaren. Helt klart nostalgi med eftersom jag alltid sĂ„g serien med mamma och pappa.

femfemman sa...

Kollade ett och ett halvt avsnitt pÄ Painkiller. Gillade inte. Men lite kul att se bilder frÄn Gbg..m

Anna i Portugal sa...

Bra kommentar med avstÀngningsknapp :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, finns nĂ„got för alla smaker 🙂

Mia Eggimann sa...

Midsomer Murders gillar jag med.

znogge sa...

Det finns mÄnga bra engelska serier tycker jag. Sedan finns det sÀmre program men det handlar ju bara om vad vi uppskattar och Àr en smaksak. Antingen byter man kanal eller sÄ lÀser man en bra bok :D

KajsaLisa sa...

Man har nytta av avstÀngningsknappen, man slipper klaga. SjÀlv har jag fölt Grantchester och min absoluta favorit, Babylon Berlin.

BP sa...

Vad gÀller ettan som har vi exakt samma smak - undantag Fader Brown kanske, som jag bara sett enstaka avsnitt av. Men alla de andra serierna har jag följt slaviskt. Undrar hur fortsÀttningen av "I vÄr herres hage" kommer bli. Den översatta titeln av serien Àr en katastrof tycker jag. Okey, original titeln "All Creatures Great and Small" Àr en katastrof den ocksÄ;-)
Midsomer Murders Àr ju kult. Har följt den serien frÄn början. UnderhÄllande;-)
Har sett trailers av Painkiller, men den serien verkar inte vara min grej.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bÀttre att lÀsa en bra bok istÀllet för att slötitta pÄ program man inte gillar.

KajsaLisa, jag ser ungefÀr ett program per dag, vill inte bli sittandes dÀr.

BP, mĂ„nga av de engelska serierna Ă€r rena turistprogram, det Ă€r dĂ€rför jag gillar att titta, lĂ„tsas att vara i England 🇬🇧

Paula sa...

Painkiller var inget för mig, Granthester tog vÀl slut för evigt nu dÄ han blev pappa? och Morse, speciellt den unge, gillar jag. AnvÀnder avstÀngningsknappen ofta!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, Granthester tog slut förra veckan, mysigt brittiskt 🇬🇧

Christian Lehmann Gisler sa...

Kul att det Àr fler som upptÀckt "Painkiller"....tanten Àr bara för bra Ä rolig!

Hanneles bokparadis sa...

Christian, underbara skÄdespelare, sÄ göteborgskt!