Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 mars 2018

mamma brände upp Jamaica Kincaids böcker

och annat intressant kan man läsa i Vi Läser aprilnummer.
"Inga husdrömmar är kompletta utan en rejäl bokhylla", säger arkitekt Gert Wingårdh.

8 kommentarer:

znogge sa...

En bokhylla hör till <3

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst ser mäklarannonser jättetråkiga ut...

Ylva sa...

Bokhyllor = fin inredning! När min svärmors sambo hade antikaffär i Skottland tog han dit gamla svenska skinnband för att de sålde bra som prydnader.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, det kan jag tänka mig!

Paula sa...

Läser nu min första Kincaid, En liten plats, en liten tunnis som kör över en som en snöplog...Någon klok människa sa att alla måste läsa henne. Men om denna bok är representativ för resten av hennes författarskap vet jag inget. Förstår i alla fall hennes vrede...

Hanneles bokparadis sa...

Paula, jag läste hennes första, tyckte om den.

Västmanländskan sa...

Annars verkar bokhyllor vara bannlysta mäklarannonser i dessa home styling-tider.

Hanneles bokparadis sa...

Västmanländskan, precis!