Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 oktober 2023

E-Type - the way I wanna live - fem en fredag

  1. Vad anser du är ditt senaste stora köp? behöver inte köpa så mycket.
  2. Vad hoppas du spendera pengar på inom närmaste tiden? fälla ett stort träd.
  3. När avstod du senast från att köpa något? lånar gärna på biblioteket i stället för att köpa böcker... 📗📙
  4. När ångrade du senast ett köp? ångrar sällan.
  5. Vad sparar du till? inget särskilt.

    Finanser Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

E-Type - the way I wanna live
i svtPlay, se: HÄR.
I över 30 år har Martin "E-Type" Eriksson varit ohotad kung inom eurodiscon i Sverige. Minst lika länge har han varit den evige ungkarlen, som levt Stockholmsliv utan fru och barn. Nu har hans liv vänt 180 grader. Han har gift sig och fått barn med Melinda Jacobs och är numera en del av en sexbarnsfamilj i Vadstena. Här berättar Martin öppenhjärtigt om den stora livsomställningen, men också om livet som popstjärna, sorgen över mamma som aldrig försvinner och varför han gifter sig iklädd dracula-kavaj i guld.

24 kommentarer:

Mösstanten sa...

E-type har jag inget förhållande till alls, så jag vet inte jag. Antagligen tittar jag inte. Men det är en gullig bild.

Hanneles bokparadis sa...

intressant livshistoria

Lena i Wales sa...

Har inte sett det, men nu tänker jag göra det.

Hanneles bokparadis sa...

riktigt trevligt program 💕

Mrs Calloway sa...

du behöver helt enkelt inga pengar! fälla träd kostar pengar. det behöver jag också göra. jag lånar på biblioteket men somliga böcker vill jag äga

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag klarar mig ganska länge med full bokhylla 🙂 en del böcker vill jag äga, men romaner lånar jag gärna på biblioteket. Den stora aspen blir dyrt att få bort

Znogge sa...

Ett intressant och trevligt program!
Vår senaste större utgift var byte av bil och om två månader ska några fönster bytas i vårt hus. Dyra men nödvändiga utgifter.

Klimakteriehäxan sa...

Jag blev rätt förvånad när jag såg att man gjort dokumentär om E-type. Men jaaa, han kanske är intressant? Har aldrig lyssnat på honom. Fast jag har jobbat med hans pappa ....

Paula sa...

E-type har aldrig fått mig intresserad, lyssnar inte på hans musik o tycker han är för gammal för sitt långa hår. Men jag gläds åt hans nya familjelycka. Jag köper inte heller böcker, nu då alla Dalarnas bibliotek gått samman så kan man hitta i stort sett alla titlar. Visst kan man få vänta ett tag på nyaste titlarna, men det gör mig ingenting. '
Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

har inte åsikt om andras utseende

Susjos sa...

Japp, visst såg jag programmet om E-type, har haft hans musik med på mina jympapass! Ett trevligt program om honom!

Tacksamt nog kan jag nu lyssna och även läsa böcker gratis på mitt Legimus konto, som jag fått via biblioteket pga min hörselnedsättning ;-)

Ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, toppen för dig! Sonen fick lyssna på universitetsböcker.

BP sa...

E-type är inte min typ om man säger så. Å du, man kan faktiskt köpa annat än böcker.

Vad gäller trädfällning så hoppas jag att du kan använda ROT-( eller om det var RUT-)avdrag.

Geddfish ♥ sa...

Det finns så mycket annat än böcker. Här vill jag gärna bli av med mina. Ögonen fixar inte att läsa dem heller. Jag har lyssnarkonton och klarar mig jättebra med dem.
Men jag förstår att du är en bokmal och kan få till det billigt gm bibblan och att ha trädgård är också guld värt. Man får jobba lite för att pengarna ska trilla in.
Förstår att du läser fantastiskt mycket! Kul!

Hanneles bokparadis sa...

BP, vi kan göra Rut-avdrag vid trädfällning. Rensar hemma, barnbarnen ska få saker till scout-loppis.

Geddfish ♥ rensar bland mina böcker men vill inte vara helt utan 📚

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Trädfällning kan jag tänka mig kostar pengar.

Hanneles bokparadis sa...

SaraMadeleine, inte alla som kan ta bort så stort träd, och bortforsling också.

Geddfish ♥ sa...

Stort projekt att ta bort ett träd. Görs inte i en handvändning. Inte E-Types bröllop heller.

Susie på Stjärnarve... sa...

E-type kommenterar jag inte, har inget som helst förållande till honom eller hans musik.
Att ta bort träd kostar pengar, men jag tror att vi har tagit bort alla vi ville ha bort. Fast det är klart, en del av dom jag planterat börjar bli lite stora...
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

vi har låtit en stor asp växa alldeles för stor

Kina sa...

Har nog aldrig (medvetet i alla fall) lyssnat på E-type. Kul med hans intresse för våra anor från långt tillbaka. Blev rekommenderad att titta på programmet om honom. Vi får väl se! Vår granne har ett jätte-träd på baksidan som jag verkligen hoppas att han inte tar bort, för då har jag full insyn från deras hus. Böcker lånar jag, eller köper på Brödet & Fiskarna, där inbundna kostar 20:- och häftade 10:-.

Hanneles bokparadis sa...

Kina, fint program som man blir glad av 💕

KajsaLisa sa...

Såg honom på ett stort scoutläger 2001, riktigt rolig show

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, trevligt! E-Type verkar så sympatisk, begåvad.