Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 oktober 2023

somnade på soldäck #246

Underbart soliga dagar i Normandie +26°C, somnade så skönt på soldäcket på floden Erdre på kryssningsfartyget MS Loire Princesse. En flicka kom och frågade om jag ville ha något att dricka, hon kom med dagens coktail, olika varje dag. Därför köpte jag denna bokmärke i en fransk bokaffär; en läsande flicka i en solstol. Påminner mig om våra fina dagar när vi firade att vi varit gifta 40 år. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.

14 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Ser väldigt skönt ut där i solstolen och även att få en god drink serverad.

Znogge sa...

Vilket fint minne och så skönt det såg ut där i stolen.

Hanneles bokparadis sa...

första gången jag ligger på ett soldäck, bokmärket beskriver det fint

femfemman sa...

Ser härligt och gott ut, både den avslappnande vilan och drinken.

Geddfish ♥ sa...

Fint bokmärke från er resa och fin bild!
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, alltihopa var helt underbart!

Geddfish ♥ visst liknar bokmärket mig 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Å! Aldrig att nån kommer och frågar mig om jag vill ha dagens cocktail!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, första gången för mig 🍹

Guldkryckan sa...

En solstol och en drink är ju en bra kombination.

Ha det så fint nu. :)

Hanneles bokparadis sa...

Guldkryckan, kanske vill jag testa fler gånger 🙂

BP sa...

Det ser härligt ut där du ligger i solstolen. Så avis - 26 grader jämfört med våra åtta. Och stort GRATTIS till 40 år tillsammans. Bokmärket är ett perfekt minne av kryssningen. Det kommer hjälpa dig att minnas när det är vinter i Göteborg.

Hanneles bokparadis sa...

BP, tack, perfekt bokmärke att plocka fram på vintern 🙂

KajsaLisa sa...

Det ser jätteskönt ut, mycket varnare än här hemma.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, helt underbar vecka i Normandie!