Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 mars 2018

Mamma Mu - en bok om mig

Jag åkte skridskor med barnbarnen, det gick bra tills jag låg där på magen. Efter några dagar insåg jag att bäst att åka till doktorn och röntga axeln; en liten fraktur och jag får ta det lugnt några veckor.
Barnbarnet skrattade och sa att jag inte alls ser ut som en ko, 
fast jag kan se vissa likheter.

11 kommentarer:

znogge sa...

Men vilken otur :-( Tyvärr är det lätt att bryta något när man inte är helt purung. Hoppas det läker snabbt. Krya på!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ungefär vad doktorn sa... men roligt så länge det varade!

Klimakteriehäxan sa...

Aj då - men det kunde ju förstås ha gått mycket värre ... Jag är en som aldrig förstått mig på skridskoåkningens tjusning, trots att jag kan tycka att det ser härligt ut när folk susar fram över blanka isar på långfärd. Ändå tycker jag om att se konståkning (på tv) och om du nu är släkt med Mamma Mu så är jag släkt med Snobben, han som gör de häftigaste piruetter framför hundkojan medan han drömmer sig till rinken med publiken, musiken, tjusningen ... Hoppas din axel läker fort!

Klimakteriehäxan sa...

Tack du fick mig att skriv dagens bloggpost!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ingen operation i alla fall, men ett par månader innan allt ok, som barn bodde jag bredvid skridskobana, åkte varje kväll med min lillebror och har även åkt med mina söner... nu ville åka en gång innan jag dör...

Ylva sa...

Aj! Tur att du har Mamma mu och barnbarn till tröst. Hoppas att du läker ihop snabbt!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, olycka händer oplanerat, en har ju åkt skridskor; varje dag efter skolan eftersom vi bodde nära isbana, inlines, ärvde jag sönerna... jag fick knäskydd som 50-års present, tänkte åka i sommar, ville göra något kul innan en dör ❤️

Ylva sa...

Inlines är jättekul, tycker jag! Lycka till! <3

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, eller hur! I Danmark kan man se tanter med inlines...

Mrs Calloway sa...

det har sina risker att leka med barnbarnen! men det är kul och det ska en ju ha. hela tiden

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, kanske borde man inse sina begränsningar...