Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 december 2018

veckans knasigaste bokköp

Jag har nog en hel del gemensamt med: Kalle Lind.
The University of Edinburgh : An Illustrated History by Robert D Anderson, en tidsresa till en annan tid. Universitetet grundades 1582. Antagningskraven är mycket höga idag och för varje plats finns det ett dussin sökande.
I Edinburgh hälsade jag på R L Stevenson, Walter Scott och Robert Burns.

6 kommentarer:

Znooge sa...

Edinburgh är en spännande stad med många trevliga besöksmål!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Edinburgh är en trevlig stad, inte stannat där så länge.

Mösstanten sa...

Det är så härligt med ditt speciella intresse för det brittiska (om man nu kan kalla det skotska brittiskt?) Jag får så många glimtar av kultur som jag inte hade fått annars.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag är anglofil... gillar Irland, Nordirland, Skottland, Wales

Vargnatt sa...

Åh vill tillbaka till Edinburgh!

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, en fin stad, jag reser nu i läsfåtöljen.