Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 februari 2019

broderat på biblioteket

Egentligen hade jag tänkt lyssna på Bernt Hermele om hans senaste bok, men det stod fel i tidningen. Några damer hade syjunta, de broderade till en liten utställning, alla skulle skriva något på sitt eget språk. Jag tog den minsta tygbiten och sydde det kortaste finska ordet jag kunde komma på.
Promenerade därifrån till dottern och lämnade Jag är en rebelltjej till äldsta barnbarnet, hon har redan läst båda böckerna, nu ska hon fylla i denna, lite som en dagbok om tankar.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Det var länge sedan jag broderade men är inte helt oäven på det. Var i alla fall inte...

Mösstanten sa...

Jag googlade och fick veta att ordet inte har med rakning att göra.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nu får en brodera som en vill, inte bara sprätta upp...

Mösstanten, hihi, ett trevligare ord ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Vad betyder RAKAS????

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, rakas betyder älskling ❤️

Ylva sa...

Rakastan sinua! En av få fraser jag kan på finska.

Yasmine sa...

Vilken rolig utställningsidé :)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, många som kan den frasen :)

Yasmine, verkligen, ska försöka ta mig dit.

Rak i ryggen sa...

Kul projekt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, kvinnorna hade det riktigt trevligt!