Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 januari 2019

pyssel med Rebelltjejer

Jag är en rebelltjej : en fyll-i-bok som kan förändra allt av Elena Favilli, Francesca Cavallo innehåller över hundra kreativa uppslag som bara väntar på att slutföras. Roligt verktyg för att förändra flickors förhållningssätt - till sig själva och till omvärlden. Allt går att förändra!

Godnattsagor för rebelltjejer är översatt till 46 språk, sträcklästes av barnbarnet.

8 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Låter som en bok som behövs

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, viktig och bra bok, trevligt att kunna visa kvinnliga förebilder.

Znogge sa...

En bok som behövs! Nästan allt går att förändra med rätt verktyg :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vissa saker går långsamt, i en del länder, men bra att ge flickor goda förebilder.

Rak i ryggen sa...

Försökte få köpa fylla-i-boken till nioåringen men hon hade bestämt sig för att den var barnslig. Jag får kanske köpa den till mig själv :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, säker att vår 10-åring kommer att älska den! ❤️

Yasmine sa...

Spännande bok! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, roligt med uppföljning.