Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 januari 2019

det allra enklaste

Klippt ur styvt ritpapper - eller något en hittat i fickan. 
Även Boklysten har bokmärken - inga hundöron.

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Alltså... Du med alla dina bokmärken, måste du sitta och pyssla till egna? Fast fin-bokmärkena kanske du inte nänns använda? Lite som jag och mina fin-wettexar - blöter man ned dom blir dom ju förstörda :-D

Klimakteriehäxan sa...

Man borde ju göra egna, det hände ju förr! Men även det bokmärke jag visar i dag är köpt. Och såväl snyggt som funktionellt. Med brittiska anor, Hannele, det borde falla dig i smaken!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, den fint klippta är sonens ❤️

Klimakteriehäxan, mycket av det brittiska faller mig i smaken.

Boklysten sa...

Det där med att man tar det man hittar i fickan känner jag verkligen igen, har hänt mig många gånger

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, mycket bättre än hundöron.