Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 mars 2019

Saint Patrick's Day

Irlands nationaldag, fira genom att läsa något tungt irländskt.

10 kommentarer:

Znogge sa...

En viktig dag som brukar firas stort!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Min plan är att läsa den i sommar ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, i Göteborg kan vi se irländare med gröna hattar!

Mrs E, jag läste Ulysses på sommaren, lagom långsamt.

Klimakteriehäxan sa...

Jag har just köpt Dubliners ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, väldigt trevliga noveller.

Yasmine sa...

Det är så roligt att vissa nationaldagar firas i hela världen ;)

Ama de casa sa...

Ja, det märkte vi idag. Att det var Saint Patrick's Day alltså. Jösses vad många glada gröngölingar det var ute på stan :-D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, speciellt irländare har spridit sig överallt i världen.

Ama, även i Göteborg kan vi se gröna irländare :)

Christina Karlsson sa...

Irland, just det. Ofta grönt och vackert på bild.

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, ja, den gröna ön säger man.