Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 mars 2020

gamla London-minnen

Gammal musikalbiljett The Commitments från London passar fint som bokmärke. Nu när man inte kommer i väg nånstans så får man leva på minnen, har även sett filmatiseringen i svt.
Gammal vacker teater i London.
Kanske även Gerd, Agneta, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

15 kommentarer:

femfemman sa...

Så kan man oxå tänka. Att spara biljetter som bokmärken. Mun hjärna funkar inte så, det är tydligt. Men London, det är absolut favoritstad. Ha en fin lördag!

Hanna / Rak i ryggen sa...

Trevligt att få följa med på din resa i dessa tider :) Bokmärken var en smart användning av evenemangsbiljetter som en inte vill spara.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, dottern gjorde fin tavla av gamla biljetten, en minnestavla, ha en bra dag.

Hanna, i dessa tider få man leva på sina minnen

Znogge sa...

Finns många fina reseminnen som kan användas som bokmärken!

Geddfish ♥ sa...

Jag har aldrig varit i London och det känns väldigt avlägset att komma dit nu. Men vi får leva på gamla reseminnen!

Ama de casa sa...

Visst kan man rota runt i gamla reseminnen (och andra minnen med såklart). Finns gott om tid för det nu.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, sånt får man trösta sig med nu.

Geddfish ♥ vi skulle ha åkt till London med äldsta barnbarnet.

Ama, nu blir det resa i läsfåtöljen :)

Klimakteriehäxan sa...

Jag har boken OCH har sett filmen!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, samma här, medryckande!

Susjos sa...

En sån fin teater. London är underbart, och som sagt, just nu får man leva på gamla minnen!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, nån gång vänder det väl!

BP sa...

Det är bara "walking Memory Lane" som gäller just nu. En himla tur att man har hunnit med en del. The Commitment säger mig tyvärr ingenting, har varken läst boken eller sett musikalen.
Men biljetten duger så bra som bokmärke så.

Hanneles bokparadis sa...

BP, tur att man samlat på sig minnen.

Veiken sa...

Allt kan tas från oss utom minnen! Vilket är tur! Ja nu gäller det att vara försiktig! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag försöker leva normalt :)