Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 oktober 2020

lyrik med Ebba Lindqvist på bokmärke

Jag ville ge dig en gåva
jag gett till ingen förut.
Så ger jag dig min ensamhet,
den varar till livets slut.

Ebba Lindqvist-sällskapet har gett ut trevliga bokmärken med hennes dikter.

Kanske även Gerd, BP har bokmärken.

14 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Vad fint bokmärke!
Trevligt med en dikt på :)

Hanneles bokparadis sa...

Christina, fin bild också :)

Znogge sa...

Vilket fint bokmärke men ingen gåva att dela med sig av...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Ebba Lindqvist har skrivit en del, finns mer i länken.

Ama de casa sa...

Vilken oerhört tragisk dikt... Men ett fint bokmärke :-)

Lena i Wales sa...

Vackert och tankvärt!
Trevlig weekend!

Klimakteriehäxan sa...

Fin liten dikt.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, så kan livet vara ibland...

Lena i Wales, önskar det samma.

Klimakteriehäxan, finns mer om du klickar på hennes namn.

tanthuset.blogg.se sa...

Underbart <3

Hanneles bokparadis sa...

Mia, fina saker på bokmärken ibland.

Mrs Calloway sa...

bra idé! men var hittar en dem?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, fick på ett litterärt föredrag om Ebba Lindqvist.

BP sa...

Bilden på bokmärket är jättefint, men texten aningen deprimerande tycker jag.

Hanneles bokparadis sa...

BP, kanske, texten kan tolkas och uppfattas lite olika, beror på hur man känner sig.