Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 november 2019

unnat 24 julklappar till mig själv

Unnade mig Novellix Novellkalender 2019 med 24 små bokpaket: "omsorgsfullt valt ut 24 berättelser med såväl klassiska som moderna berättelser av författare som Astrid Lindgren, Virginia Woolf, Vilhelm Moberg och Kazuo Ishiguro. Spänning, romantik, humor och skräck - här finns något för alla smaker! Tänd ett ljus, luta dig tillbaka och njut av en stund för dig själv under decembers mörka kvällar. Och det bästa av allt - när julen är över finns böckerna kvar!"

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken rolig idé! Men du tjuvläser väl inte alla på en gång? ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, hinner inte tjuvläsa :)

Klimakteriehäxan sa...

Kunde faktiskt eventuellt tänka mig en sån ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, riktigt roligt...

Veiken sa...

Vilket härlig grej. En toppenidé om du frågar mig! Klart du ska unna dig julklappar från dig själv!

wiolettan sa...

Finfint, det nappar jag gärna på. Tycker om de tre första författarna. Ämnena är bra, utom skräck, det får vara för mig

Rämmengården sa...

Låter som en mysig kalender! Ha en fin dag kram Nina

Vargnatt sa...

Den är fin! Jag köpte Bonniers adventskalender istället :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, små böcker passar mig utmärkt.

Wiolettan, har du redan öppnat...?!

Nina, helt perfekt för boknördar!

Vargnatt, det ena utesluter väl inte det andra :)

Geddfish ♥ sa...

Låter häftigt, men det är klart det är pockets och de klarar jag inte längre för synen.

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, tråkigt, jag är närsynt och hoppas jag kan läsa länge till.

Hanna sa...

Åh, den har jag också köpt. Första gången för mig. Ska bli mysigt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, första gången för mig också!

Mia Halvarsson sa...

Ohhhh den blev jag nyfiken på!! Annorlunda och rolig idé måste jag säga :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jätterolig idé :)