Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 maj 2010

Loppisfynd

Fyra böcker för tjugolapp, tidigare har jag inte läst så mycket Graham Greene, men kostade ju inte så mycket. Nyligen läste jag Cervantes Don Quijote, blev nyfiken på denna bok. Solveig von Schoultz är ny bekantskap, hörde om henne på ett föredrag. Deckare har jag aldrig läst, samlar gamla Agatha Christie för regniga dagar.Kirppiksessä ale ja löysin 4 kirjaa kahdella eurolla. Ennen en ole niin paljon välittänyt Graham Greenestä, mutta kyllä tolla rahalla voi lukea. Hiljattain luin alkuperäisen Cervantenin Don Quijote, tulin uteliaaksi tästä. Solveig von Schoultz uusi tuttavuus, kuulin hänestä luennolla. Dekkareita en ole koskaan lukenut, kerään niitä vanhoja Agatha Christien pimeitä syysiltoja ja sadepäiviä varten..

2 kommentarer:

Leena Lumi sa...

oudon ylemmyyden tunnossa lahjoitin vuosia sitten kaikki Graham Greenit pois. Nyt ravaan antikvariaateissa niitä etsimässä. Eivät huonoja! Kiveä kovempi, utun loppu, Voima ja kunnia etc.

Olen lukenut Solveig von Schoultzilta vain Heijastus ikkunassa novellikokoelman. Ihan luettava!

Hanneles bokparadis sa...

Leena, Ruattista niitä löytyis aika helposti kirppikseltä, mutta en ole oikkein vielä hoksannut, jos tykkään Graham Greenistä..