Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 februari 2019

vilken stad föddes jag i?

självklart har jag köpt en tröja.

8 kommentarer:

znogge sa...

Klart att du ska ha en sådan!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, rätt färg också :)

Lena i Wales sa...

Kan det kanske vara Åbo?

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, rätt, en riktigt trevlig stad, där föddes även Fredrika Bremer.

Yasmine sa...

Spännande att få veta var du är född!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, du kan ju se i tröjan att jag är född i Åbo i Finland 🇫🇮

Jokke sa...

Jag föddes också i Åbo (i Heideken)

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, samma här, i Heideken ❤️