Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 februari 2019

trappor i omslag

Inte lätt att hitta trappor på omslag, dessa finns i min bokhylla:
Enid Blytons De 6 och äventyret på Rockingdown, Det stumma vittnet av Agatha Christie, Nicholas Quinns tysta värld av Colin Dexter.
Dessa två flickor i Glasgow sitter på en betongtrappa.
Boklysten har flera: HÄR.

12 kommentarer:

Ama de casa sa...

De 6??? Jag kunde bara fem-böckerna av Blyton... :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, Enid Blyton har varit väldigt produktiv :)

Åsa sa...

Det stumma vittnet var en titel jag inte kände till av Christie, men de är ju så många! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det finns många olika omslag till Christies böcker, jag gillar de gamla.

Jokke sa...

Jag har läst några böcker av Enid Blyton och alla av Agatha Christie, också Det stumma vittnet. Den är bra, både Poirot och Hastings är med, och en hund.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, jag har ganska många men inte riktigt alla...

Boklysten sa...

Den med flickorna är riktigt gullig!

znogge sa...

Jag kom spontant att tänka på "Kitty i spökhuset" och "Kitty och spöket på Stora Skuggan".

Robert W sa...

Fina trappböcker!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, fina foton i boken.

Znogge, jag har inte läst så många Kitty-böcker.

Robert W, tack, inte helt lätt att hitta.

Sara Pepparkaka sa...

Fin Enid Blyton, jag tror jag läst några böcker om "de sex" när jag var liten!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, ibland läser jag Blyton fortfarande.