Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 juli 2020

Public Library - hett#56

På besök i Stratford upon Avon såg jag en vacker dörr.Man kunde köpa gamla böcker för en struntsumma.
Jag köpte en liten bok om Samuel Beckett av John Fletcher, för jag hade läst hans böcker och sett I väntan på Godot på teater; absurd minimalistisk teater som växte fram efter andra världskriget.
.
Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Biblioteksminnen är fint att ha i fickan och plocka fram då och då.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, och boken har jag kvar än i min irländska hylla.

Monika sa...

Den dörren, och huset, har jag också foto på 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Monika, ganska berömd liten stad, men du besökte inte biblioteket :)

Lottens Bokblogg sa...

Lockande bokbord där!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, böcker är tunga, kan inte ta med allt i flyget!

Znogge sa...

Den dörren hade jag inte kunnat motstå! Så roligt att du fick köpt en bok där också.

Steffi sa...

Hej! Vad kul att du besökte min blogg bokrosen.blogg.se
Titta gärna förbi igen då den är uppdaterad.

Hälsningar
Steffi

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, kul att besöka bibliotek på utlandsresor 🇬🇧

Bokdivisionen sa...

Åh, det var en fin dörr! Jag har nog aldrig läst Beckett men tror jag sett I väntan på Godot i någon uppsättning.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdivisionen, has böcker är läsvärda, även hans drama.