Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juli 2020

ny deckare i Bath-miljö i svtPlay

Bath Central Library
Ett mord för Dodds. En man hittas skjuten på en herrgård som ägs av Baths framgångsrika företagsledare. Den nya duon kommissarie McDonald, som just bytt hemvist från London, och kriminalinspektör Dodds, Baths erfarne mysterielösare, anländer till brottsplatsen för att påbörja utredningen. I rollerna: Jason Watkins, Pearl Chanda, m.fl. Ett omaka par. Se: HÄR.

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Och jag som hela tiden brukar kolla på SVT-play efter brittiska deckare! Tack för tipset!

femfemman sa...

Ja, den var lite annorlunda, men helt ok. Kul att se Bath igen, besökte staden förra året.//Anna-Lena .

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, lite annorlunda, trevlig miljö också :)

Anna-Lena, sett båda avsnitten nu, riktigt trevligt. Vi var också i Bath förra året och drack afternoon tea med Jane Austen ❤️

Ama de casa sa...

Tack för tipset :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, hinner ni se några deckare :)

Lena i Wales sa...

Ska kolla om jag kan se denna. Går inte att se alla program utomlands.
Har varit i Bath flera gånger, bara ca 1 tim från där jag bor. Har t o m guidat grupper där.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, mitt andra besök i Bath i somras, trevlig stad.

Ama de casa sa...

sv: Inte just nu, har fullt upp med att se oss omkring. Men när det ligger på play så finns det ju kvar ett tag i alla fall :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, toppen med play :)