Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 oktober 2020

gillar att leka med maten - helgfråga

Mias Helgfråga


Har du spanat in något nytt som du vill läsa? undrar Mia i HelgfråganSöker du här? av Stina Sundling
Bonus: Ska ni fira Halloween? Roligt att leka med maten.

13 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

Stina Sundling är ju redan utkommen. jag trodde att det gällde vårböcker 2021? rätta mig om jag har fel

Mia Eggimann sa...

Ja lite kul att göra roliga grejor med maten. En gång på fritids bakade jag gröna frallor men de ville inte barnen äta. 😀

Bokdamen sa...

Stina Sundling känner jag inte till. Leka med maten brukar jag inte göra ;)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, har inte en susning om vårböcker

Mia, haha, det finns en gräns med roligheter 😀

Bokdamen, till påsk bakar jag små kycklingbröd.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Den magiska kokboken skulle jag vilja bläddra i!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, underbara recept, fantasifullt, gott!

femfemman sa...

Har en hel hög olästabpockets. Igen. Känns bra att ha något att sätta läshjärnan i, när den får läslust.
Halloween, nej tack!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, en tom bokhylla har man inte mycket glädje av.

Lena sa...

Tack för boktipsen.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, helt underbara böcker för oss barnsliga.

Lottens Bokblogg sa...

Tack för boktips!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, vackra illustrationer.

Åsa sa...

Magiska kokboken... innebär det att maten lagar sig själv? Vilken hit det hade varit! :D