Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

21 december 2023

juliga lĂ€splaner 🧡 helgrĂ„ga


Jag har en egen hylla för julböcker sÄ det blir inte svÄrt att hitta nÄgot juligt. LÀser gÀrna hur det var förr, julmat och sÄnt. Hur man firar i andra lÀnder.

Köpt Kvinnornas Jul : 24 berÀttelser i advent, om kÀrlek, julstök, magi och gemenskap. Om maten och mÀnniskorna som betyder nÄgot. Och om att vÄga smaka pÄ sillen. Med Fredrika Bremer, Karin Boye, Astrid Lindgren, Tove Jansson, Kerstin Ekman, Bodil Malmsten, Karolina Ramqvist.

Vad Àr lÀsplanerna inför jul? undrar: Mia.

8 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

Lite lustigt fast inte sÄ konstigt att vi fÄtt samma frÄga tvÄ dagar i rad, om Àn med olika avsÀndare!

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehÀxan, frÄgorna kommer frÄn olika personer.

Anna i Portugal sa...

Jag lĂ€ser en julroman just nu, blir inte sĂ„ mycket lĂ€st dock för bloggen tar mycket tid just nu. Tycker den Ă€r ganska seg ocksĂ„ faktiskt, men det kan bero pĂ„ att jag inte riktigt kommer in flowet att lĂ€sa just nu. Åtta dagar med dig heter den.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, jag gillar mellandagar bĂ€st, god mat kylen, bara slappa och lĂ€sa 📚

Åsa sa...

Klassiker passar Àven bra i jultid, dÄ mycket handlar om gamla traditioner och tankar pÄ tider som flytt.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, sĂ„nt tycker jag om att lĂ€sa just denna Ă„rstid.

Mrs Calloway sa...

planerna kan Àndras vÀldigt snabbt. inte fel att fÄ frÄgan tvÄ gÄnger

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, skönt att ha nĂ„got att vĂ€lja bland 📚