Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 september 2018

bokomslag, höstfärger - topplista

Autumn (2017) av Ali Smith har underbart höstomslag.
Tysk höst (1947) av Stig Dagerman.
Aldrig mer september (1929) av Elizabeth Bowen. 
Höstlig kvartett (1980) av Barbara Pym.
September (1990) av Rosamunde Pilcher.
Vecka 38: bokomslag med höstfärger vill Johanna se.

32 kommentarer:

Monika sa...

Jag har nog bara en bok med "höst" i titeln så den här varianten hade aldrig funkat för mig :)

Mia Eggimann sa...

Jag gick på omslag och färgerna.

Mösstanten sa...

Fina omslag. Böcker med september i titeln skulle nag vilja läsa.

Evelina Nilsson sa...

Tysk höst och Autumn är jag lite nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, det var kul att hitta flera höst-böcker :)

Marie, det är väl enklast.

Mösstanten, mina septemberböcker tycker jag om.

violen sa...

Fina tips och fina omslag. Blev lite nyfiken på några
Aldrig mer september och Höstlig kvartett.

Jag höll mig till de jag läst på sistone.

znogge sa...

Pichers böcker brukar ha fina omslag!

Veiken sa...

Höstfärgerna i naturen låter vänta på sig nu när det har regnat så mycket. Fint!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, hoppas att Ali Smiths bok blir översatt.

Violen, fina författare båda två.

Znpgge, och anglofiliskt innehåll! ❤️

Veiken, kanske beror det på det, idag soligt och +20°C

Annette sa...

Inte illa att ha fem böcker med höstiga ord i titlarna :)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, jag har ett fint litet bibliotek :)

Vargnatt sa...

Autumn är jättefin :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, såg att Ali Smiths bok översatt till svenska.

Klimakteriehäxan sa...

Inser att jag borde ha läst Dagerman. Det har jag inte.

Boklysten sa...

Fina omslag! Har intew läst någon av de böckerna.

Villa Frejas bokblogg sa...

September minns jag som en bra bok. Kanske för att det är min födelsedagsmånad ;)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det är väl inte för sent, Tysk höst är högaktuell bok än, finns på biblioteket.

Boklysten, tack!

Freja, Pilcher är bra, min favoritmånad :)

Hanna sa...

Härlig utmaning! Blir varm inombords av färgerna :)

Mrs Calloway sa...

Ali Smith har vi gemensamt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, hösten är full av fina färger :)

Mrs Calloway, visst är hon bra.

Bokdamen sa...

Fina hösttitlar, Pilchers bok tror jag att jag har läst men det var länge sen.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, gammal trevlig bok, några tidsmarkörer märks,

Lottens Bokblogg sa...

Passande titlar till temat!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, jag gillar böcker om hösten!

Ugglanoboken sa...

Autumn av Ali Smith skulle jag vilja läsa!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, jag beställdeden på biblioteket på svenska.

Sara Pepparkaka sa...

Både höstfärger och hösttema på titlarna!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, ibland lyckas det!

Lena sa...

Fina höstböcker. Den sista har jag läst och den gillade jag riktigt mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, tack, jag tycker också om Pilcher.

Åsa sa...

Lyckat att hitta så många böcker med höst i titeln. Stig Dagerman fick vara med hos mig också, med en novell. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Dagerman skrev en hel del, noveller är toppen :)