Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 mars 2019

recensionsexemplar - helgfråga

Något förlag som det är svårare att få recensionsexemplar ifrån? undrar Mia i Helgfrågan. Nja, jag är återhållsam med recensionsböcker, de förpliktigar. Jag kan köa på biblioteket och vänta på böcker, har inte bråttom. De små förlagen är intressanta, finns många guldkorn där.

Bonusfråga: Har du tänkt gå på något trevligt kulturevenemang i vår?
Inte direkt, bokcirklar och föredragen tar snart paus, det är ju trädgård och uteliv som hägrar.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag ska inte bli bokrecensent. Men man kan ju tycka lite ibland ändå eller hur? :-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, om någon skickar en bok till mig så tar jag väl hand om den :)

Mrs Calloway sa...

jag lånar och köper för det mesta mina böcker. småförlagen intressantast

Bokdamen sa...

Jag lånar mest på jobbet.

Sara Pepparkaka sa...

Jag är också rätt återhållsam med recensionsböcker.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag lånar faktiskt allt mer sällan på biblioteket i alla fall för egen del. Lånar fortfarande till barnen eller böcker för research när jag skriver egen böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, håller med dig.

Bokdamen, vissa har det bra :)

Sara, bäst att själv bestämma sin läsning.

Freja, bibliotek är bra, för man vill inte äga alla böcker.

Josephine sa...

Hej hallå! Hos dig måste det ju gå bra att tipsa om att jag har en tävling i min blogg! Du kan vinna ett exemplar av "The Hidden Life of Trees" av Peter Wohlleben. Kom förbi och ta en titt! Med Vänliga Hälsningar, Josephine :-)

Hanneles bokparadis sa...

Josephine, tack för tips.

Rak i ryggen sa...

Gillar också småförlagen. Det är verkligen tveeggat med rec ex, håller på med mitt allra första nu och känner mig märkligt stressad för att jag vet att jag måste skriva om det.

Boklysten sa...

Håller med! Små förlag är intressanta.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, precis, recensionsböcker kan stressa, föredrar välja egna böcker.

Boklysten, mer intressant att läsa sådant som inte alla andra läser.

Robert W sa...

Håller med om att det kan finnas guldkorn hos små förlag.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, du tillhör väl en av dem.

Ama de casa sa...

Kultur och kultur... Snart är det dags för tapasmaran igen, och den väljer jag att klassa som kulturell. Matkultur är väl också kultur? :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, matkultur är absolut kultur :)

Mia Eggimann sa...

Ja men visst förpliktar det men en rolig sådan.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, som bokbloggare är det roligt att få böcker ibland.

Annette sa...

De små förlagen kan vara riktigt bra, som Sekwa, som ger ut den bok du har på bilden. Jag gillar i princip alltid deras böcker. Men jag gillar böcker från Bonniers också, och de är ju inte små direkt :)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, Sekwa ger ut väldigt många intressanta böcker.

Åsa sa...

Så skönt att kunna vara ute mer, annat än bara promenader. Våren är nog den allra bästa/uppskattade tiden för olika typer av utomhusjobb. Bland böcker från små förlag och ibland även egenutgivna (typ books on demand) kan det finnas just guldkorn som intresserar.

Hanneles bokparadis sa...

åsa, vi ska precis fika ute på altanen, härligt.