Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 maj 2019

novelltävling - skriv om arbete

Skicka ditt bidrag till Arbetarskrivare senast 1 oktober 2019: HÄR.
Föreningens tre senaste antologier heter Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar (2018), Efter oss (2016) och Det arbetande folket (2014). Det går att läsa mer om dem: här.

Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar av Föreningen Arbetarskrivare, red. Henrik Johansson, en antologi av 44 författare.

Brev från en cell av Henrik Johansson om Patrik Pánik som dras till Reclaim the streets-protester. Mösstanten har läst: HÄR.

(Göteborgshändelserna av Jörgen Gassilewski berättar om kravallerna i Göteborg juni 2001 med anledning av EU-toppmöte och besök av USA:s president George W. Bush)

Inga kommentarer: