Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 juni 2019

ont om plats i bokhyllan? #15

Att hyra ett dyrt förråd tycker jag är ett dåligt alternativ om man har överflöd av böcker, kostar ca tusen kronor i månaden. Man kan förstås dela med någon annan. Undantag är om man bor tillfälligt utomlands eller liknande.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Hyra förråd för att bokhyllorna svämmar över det är nog att ta i för mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, eller hur... kanske installera läsfåtölj där också.

Klimakteriehäxan sa...

Nej. Hyra extra förråd går bort,oavsett kostnad. Även om man är trångbodd. Resultatet blir antagligen bara att det man klämt in i förrådet lika gärna kunde ha avyttrats, eftersom det bara blir en massa krångel.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, håller med dig, behöver man hyra ett förråd, då är det hög tid att börja rensa.

Ama de casa sa...

Haha! Ja, det lät verkligen som att gå till överdrift... :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, och man ska väl inte överdriva med böcker... :)

Ylva sa...

Hyra förråd skulle jag bara göra om jag var tvungen. Länge förvarade jag mina gamla böcker hemma hos mina föräldrar.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, föräldrar med utrymme är ett bra alternativ, kortsiktigt, sågör väl unga studenter på annan ort.

Yasmine sa...

Nej jag skulle nog inte hyra ett förråd för böcker. Har inget förråd nu heller men hoppas att hyresvärden kan ge mig ett, skulle behövas haha! :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, om en behöver ett förråd; av hyresvärden, av mamma, uthyrt... är bättre att fundera på att rensa! :)

KajsaLisa sa...

Det finns säkert alltid någon outnyttjad plats.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, eller så kanske man kan rensa, skaffa mindre nytt...