Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juni 2019

MorgonStress

Innan jag har hunnit dricka upp mitt te, kommer maken med kaffe.

17 kommentarer:

Metronyx sa...

Ha ha ha, ja den nivån av stress är väl tillräckligt. En väninna som är femton år äldre än mig berättade att maken alltid väcker henne med kaffe på sängen. Vilket jag tycker låter romantiskt och omtänksamt. Men, som hon påpekade, det är svårt om en man är morgonpigg men inte man själv. Får man kaffe på sängen lär man gå upp oavsett man vill menade hon : )

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, visst är det gulligt :)

Ama de casa sa...

Oj, oj, oj... De e mycke nu... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, nu ska maken sätta på kaffe :)

Znogge sa...

Där blev det körigt ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Tänk som det kan köra ihop sig ibland ...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, nästan svårt att hålla i två koppar samtidigt :)

KLimakteriehäxan, maken och jag är lite i otakt....

Veiken sa...

Ojoj, det gäller att snabba sig. Markservice av det sorten gillar vi!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, inte dumt alls ❤️

Vargnatt sa...

Morgonlyx! :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, egentligen bättre ord :)

KajsaLisa sa...

Oj vilket problem, brukar ha det på frukosten på hotellen i London, kaffe eller te. Brukar bli te påhotellet och kaffe på Starbucks efter.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, i England dricker jag alltid te 🇬🇧

Marie i Skrifvarstugan sa...

Hihi...lite stressigt... :-) Toppenservice av din make. Det blir mycket att dricka ser jag nu på bordet :-)
Ha en bra ny vecka.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, hihi, det är inte likadant varje morgon :)

Ylva sa...

Du har fått juice också! Det är mycket nu.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, sällan juice nu...