Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 maj 2022

bokkaraktär som liknar mig - helgfråga


Förmodligen liknar jag inte en naken Herkule Poirot till utseende.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnpnqSoPBiIRXc67RQ2AyRRvSPhTi4ZQjHnkOCM6D30H8yRNqxTd5U46b7np5BVb2BvKgSAsvuQ5vlieSfMp58-gZcJWxyiMi6cU0lmhFMSaxSaR9OJjeS-xtq4gwWoHIYQBB2nrbPIqTW/s1600/3393frukost.jpg
Hercule Poirot skär sin toast i mindre bitar för att inte kladda i boken eller morgontidningen, lite pedantisk, kort.


Finns det någon bokkaraktär som liknar dig?
undrar: Mia i Helgfrågan.

18 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag har ätit mina frukostbullar med kniv och gaffel på sistone för dom har varit rätt kletiga (men jättegoda!) :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, på picknick kan det vara besvärligt med kletiga mackor 🙂

Robert W sa...

Vad var likheten med Hercule Poirot? Skär du din morgontoast i små bitar för att inte kladda ner?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag är kort och tänker som Poirot... jag är lite pedantisk i hemlighet

Sara Pepparkaka sa...

Pedantisk i hemlighet, det låter lite kul!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, ingen i min familj vet om det 🙂

Mrs Calloway sa...

en hemlig pedant!!! vad döljer du mera???

men hur får du i dig de där små fyrkanterna? Poirot äter väl sina deprimerande anemiska kvadrater med tandpetare. och antagligen har han mätt dem med linjal så de blivit lika stora

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, en hemlig dröm att bli lite mer pedantisk…. 📐

znogge sa...

Det kan ju vara både yttre och inre likheter tänker jag :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag är kort precis som Poirot 😅

Hannas krypin sa...

Hm, jag kan inte komma på någon karaktär som är lik mig.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, inte så lätt, man får inte vara för petig...

Mösstanten sa...

Brukar läsa nyheter i paddan medan jag äter frukost. Den kan jag torka av. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, haha, så praktiskt 🙂

Mia Eggimann sa...

Jag äter sällan när jag läser

Hanneles bokparadis sa...

Mia, samma här, egna böcker vill jag absolut inte kladda ner...

Åsa sa...

Precis, det går att äta och läsa samtidigt, om man gör det korrekt! :D

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, fast det gör jag sällan 🥄🍴🍕lättare ätt äta och titta på film 📽