Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 april 2016

Shakespeare-hörnan i min trädgård

Jag har skapat en Shakespearehörna i min trädgård. Först skulle det vara blommor från 1600-talet, sedan planterade jag Shakespeare-ros, Shakespeare-tulpaner, Romeo och Julia havtorn, Othello-ros och annat. Döskalle i ett hörn.
Shakespeare-hörnan är fin hela året.
Shakespeare-rosen snyggt ihop med trefärgad bokträd.

18 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, så läckert!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, tack, fin hörna för bokläsning på sommaren :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Wow vad fint!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, barnbarnens favorithörna!

Mrs. B sa...

Verkligen ljuvligt!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs. B, tack, fint när det blommar.

znogge sa...

Just den sortens rosor är väldigt vackra! Vi har en i ljusare rosa färg vid sommarstugan och den kallar vi för "Madame Boll" men det heter naturligtvis något annat!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, denna är en Austen-ros.

Anna sa...

Så vackert!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, tack, extra roligt att fördjupa sig i Shakespeare här!

Ylva sa...

Vad fint! Vi började anlägga en liten engelsk trädgård i en ruin efter en vagnsbyggnad men sedan kom stormen Gudrun och vi fick annat att göra...

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, hoppas ni kommer igång igen.

Mrs Calloway sa...

jättefint! vilka visningstider har du?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, året om.

MissMagic sa...

Åh vilken härlig idé! Det ser riktigt fint ut! :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, härligt ställe varma sommardagar! :)

Bokskorpionen sa...

Nu har jag inspirerats av dig och påbörjat en litterär trädgård. Än så länge har rosen Roald Dahl fått flytta in. Det är väl en bra början?! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Bokskorpionen, underbart! Mycket bra början :)