Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, livet skulle vara tråkigt utan böcker. Litteraturbanken. My own photos.

28 april 2016

Shakespeare-hörnan i min trädgård

Jag har skapat en Shakespearehörna i min trädgård. Först skulle det vara blommor från 1600-talet, sedan planterade jag Shakespeare-ros, Shakespeare-tulpaner, Romeo och Julia havtorn, Othello-ros och annat. Döskalle i ett hörn.
Shakespeare-hörnan är fin hela året.
Shakespeare-rosen snyggt ihop med trefärgad bokträd.

16 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, så läckert!

♥ Hanneles bibliotek sa...

Freja, tack, fin hörna för bokläsning på sommaren :)

Mrs E sa...

Wow vad fint!

♥ Hanneles bibliotek sa...

Mrs E, barnbarnens favorithörna!

Mrs. B sa...

Verkligen ljuvligt!

♥ Hanneles bibliotek sa...

Mrs. B, tack, fint när det blommar.

znogge sa...

Just den sortens rosor är väldigt vackra! Vi har en i ljusare rosa färg vid sommarstugan och den kallar vi för "Madame Boll" men det heter naturligtvis något annat!

♥ Hanneles bibliotek sa...

Znogge, denna är en Austen-ros.

Anna Johansson sa...

Så vackert!

♥ Hanneles bibliotek sa...

Anna, tack, extra roligt att fördjupa sig i Shakespeare här!

Ylva sa...

Vad fint! Vi började anlägga en liten engelsk trädgård i en ruin efter en vagnsbyggnad men sedan kom stormen Gudrun och vi fick annat att göra...

♥ Hanneles bibliotek sa...

Ylva, hoppas ni kommer igång igen.

Mrs Calloway sa...

jättefint! vilka visningstider har du?

♥ Hanneles bibliotek sa...

Mrs Calloway, året om.

MissMagic sa...

Åh vilken härlig idé! Det ser riktigt fint ut! :)

♥ Hanneles bibliotek sa...

Miss Magic, härligt ställe varma sommardagar! :)