Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 augusti 2017

vad gör du med gamla böcker?

Maria gör personliga anteckningsblock av gamla bokpärmar: HÄR.
Jag fick en Alice Lyttkens av min mor på finska, har redan den på svenska och kommer inte att läsa den fint översatta, och jag känner ingen som kan eller vill. Ändå konstigt att slänga,  sparade kortet som bokmärke.
Försköna en gammal fotpall.
Kanske inreda en herrbutik.
Bokkonst av olika slag är vissa duktiga på.

7 kommentarer:

Bosse Lidén sa...

Det sista alternativet var vackert tycker jag.
Vi måste också snart göra en ny bokgallring för att få plats själva.
Ha en fin sista sommarvecka.

Hanneles bokparadis sa...

Bosse Lidén, sonen har satt upp nya bokhyllor... finns plats, tack det samma.

Ylva sa...

Åh, vilka härliga förslag! Anteckningsböckerna är jättefina!

znogge sa...

Riktigt så kreativ har jag inte varit men jag ser att bara fantasin begränsar oss ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, Maria gör säkert block av ens favoritomslag, fråga.

Znogge, finns mycket roligt att göra :)

Vargnatt sa...

När jag och brorsan rensade mormor och morfars vind hittade vi mycket gamla böcker som aldrig skulle bli lästa. Så vi har gjort flera lampor, ramar och klockor av dem :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, trevligt, visa bilder nån gång :)