Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 juli 2018

A Life with Books by Barnes - hett #41

A Life with Books av Julian Barnes är en fin liten skrift, där han berättar om sina bokinköp, hur han köper böcker mer än han hinner läsa.
Men hur tokigt skulle det vara att äga precis så många böcker som man hinner läsa innan man dör... typ: "nu har jag sju böcker kvar". Hans familj gick inte i kyrkan, däremot besökte de biblioteket. Många visdomar i stil med: "When you read a great book, you don't escape from life, you plunge deeper into it."

Veckans inlägg i  Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

18 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Låter som en härlig bok. Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, en fin liten bokpärla.

Mösstanten sa...

Men det verkar vara en mycket trevlig bok för oss som drar hem mer än vi orkar och hinner läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag tror många bokläsare gör så... nu drar jag hem från biblioteket, känns bra.

znogge sa...

Böcker är svåra att beräkna! Hellre för många än för få :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, eller hur :)

Monika sa...

Det där citatet gillar jag, det är så sant.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, helt underbart citat! ❤️

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter intressant Hellre för många böcker är inga iallafall.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, håller med dig!

Boklysten sa...

Den boken låter riktigt läsvärd!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, älskar att läsa om den då och då! ❤️

Lottens Bokblogg sa...

Julian Barnes... undrar om jag inte har någon bok oläst av honom...

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, han är riktigt bra...

Nilmas Bokhylla sa...

Blev lite nyfiken på den boken nu!

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, en läsvärd liten bok för oss bokälskare ❤️

Bokdivisionen sa...

Den låter kul! Jag läste The Sense of an Ending och gillade den.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdivisionen, Julian Barnes är bra.