Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 augusti 2021

strandbibliotek - helgfråga

1. Vad läser du nu? har besökt Strandbiblioteket vid havet med barnbarn, de lånade många bra böcker, jag läser nu Bokbussen kommer vid midnatt av Sofie Axelzon.

2. Har du något boktips? vill läsa mer av W.B. Yeats, poesi passar i hängmattan.

Mias Helgfråga Sommar
3. Har du ett semestertips att dela med dig av? Augusti är bra månad för cykling - och plantera tulpanlökar i trädgården.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Smart tänkt med tulpanlökarna!
Är mainstream och läser mest sådant alla andra läser, just nu Hjort Rosenfelds En högre rättvisa. Pocket förstås, när det gäller mej!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag lånar mycket på biblioteket.

Sara Pepparkaka sa...

Bra med påminnelsen om tulpanlökarna, jag har några jag ska sätta!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, det är så roligt att se på våren!

Bokdamen sa...

Bibliotek är bra, inte dumt med ett på stranden!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, bra att bibliotek flyttar dit människorna finns.

Robert W sa...

Flyttar kommunen ut biblioteksverksamhet till stranden på sommaren? Vilken bra idé i så fall!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, ja, vissa bibliotek är sommarstängda, och då finns det öppet bibliotek vid havet. Med olika verksamhet; teater, pyssel, deckareskola och annat för barn. Och möjlighet att låna böcker, eller läsa på stranden.

Mösstanten sa...

Strandbibliotek är bara en så utmärkt företeelse. Så bra att locka barn till läsning.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jättebra, jag lånade en vuxenbok 🙂

Mia Eggimann sa...

Jaså ska man plantera tulpaner i augusti, det var ett bra tips

Hanneles bokparadis sa...

Mia, går även senare på hösten.

Åsa sa...

Tulpaner käkar bara rådjuren upp här, men påskliljor och krokus går bra.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, påskliljor eller kejsarkrona funkar för rådjur.