Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 juni 2022

studentpresent - kulturfråga

Vi har ingen student i år men om jag hade någon student att köpa present till skulle jag köpa Stefan Einhorns Vägar till visdom. "Visdom är inte bara för filosofer och Nobel-pristagare", skriver han. Einhorn närmar sig stora saker på ett begripligt sätt.

Vilken bok passar fint som studentpresent? undrar  Enligt O i veckans Kulturfråga.

14 kommentarer:

Robert W sa...

Jag känner inte till boken, men titeln tycker jag är mycket passande för en student. Bra bild för övrigt.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, tack bilden tog jag på ett skyltfönster, Stefan Einhorn skriver väldigt bra böcker.

znogge sa...

En passande titel för en student tycker jag också.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, eller hur, annars tycker jag att det kan vara svårt att köpa böcker till andra.

Ama de casa sa...

Låter som en bra present!

Mrs Calloway sa...

en måste ju känna vederbörande ganska bra om en ska köpa bok. Stefan Einhorn kan väl intressera de flesta

Klimakteriehäxan sa...

Einhorn kan ju faktiskt vara riktigt rolig, är han det även i denna?

Hanneles bokparadis sa...

Ama, en riktigt intressant författare.

Mrs Calloway, svårt att köpa till andra, fungerar inte alltid det man själv tycker om.

femfemman sa...

Einhorn är klok. Bra present! //Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Einhorn behärskar många ämnen, trevlig läsning.

Mia Eggimann sa...

Bra förslag

Hanneles bokparadis sa...

Mia, fungerar nog för olika personer med olika intressen.

enligt O sa...

Låter som en passande bok! Tack för tipset.

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, boken finns att köpa fortfarande.