Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 mars 2017

tio författare jag träffat

Författare besöker ofta Göteborg, mina egna bilder:
Erica Jong skrev klassikern Rädd att flyga, hon fick signera min gamla.
Johannes Anyurus bor ju i Göteborg, trevlig att lyssna.
 W B Yeats inte närvarande, översättaren Thomas Sjösvärd läser Tornet.
Mario Vargas Llosa signerade sin bok jag köpte.
 
Sofi Oksanen besöker Göteborg ganska ofta.
Märta Tikkanen signerar min gamla Århundradets kärlekssaga.
Det är en fröjd att få höra Elsie Johansson berätta och läsa.
Jan Myrdal 89 år skriver fortfarande och signerar sina böcker.
Augustprisnominerad Carl-Michael Edenborg har jag lyssnat på ett par gånger
Roligt att träffa Klimateriehäxan i verkliga livet, få min bok signerad och få en äkta häxkram. Sedan dess har det blivit fika/champagne nästan varje Bokmässa

21 kommentarer:

Joelinda sa...

Oj! Jag har inte träffat många alls, trots att det ständigt bjuds in till boksigneringar.

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, man får lämna sin läsfåtölj ibland

Sara Pepparkaka sa...

Det finns alldeles uppenbart mer chanser att träffa författare i Göteborg än här i min lilla by!

Sara sa...

Roligt att få se lite bilder också!

Hanneles bokparadis sa...

Sara Pepperkaka, så är det nog, men man måste ändå ta sig hemifrån :)

Sara, jag tycker om att använda mina egna foton!

MissMagic sa...

Det är alltid så kul att lyssna på och träffa författare IRL :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, verkligen intressant!

Mrs Calloway sa...

alltid lika roligt att höra författarna IRL och kanske få ställa frågor

znogge sa...

Vilka trevliga författarmöten du har gjort. Jag har inte träffat så många men Håkan Nesser var synnerligen sympatisk.

Lena i Wales sa...

Alltid roligt att få böcker signerade av författaren.
De allra flesta av författarna känner jag till, men några vetjag inte vilka de är.
Ha en fin dag!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, och lyssna på andras frågor

Znogge, författare är ett sympatiskt släkte.

Lena i Wales, ha en fin dag själv!

Klimakteriehäxan sa...

Vilken ära att få finnas med i det gänget!!!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, du passar utmärkt här! ❤️

Ylva sa...

Jag är så ledsen att Elsie Johansson ställde in på min kryssning, men hon var sjuk och det rår man ju inte över.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, synd för hon är trevlig att lyssna på.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så trevligt att få träffa författaren till favoritböckerna.

Cinnamon sa...

Oj vad många du träffat! Har bara varit på bokmässan en gång jag. Det är långt till Göteborg.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, intressant och trevligt.

Cinnamon, många fördelar att bo i Göteborg.

KaJsaLisa sa...

Jag har aldrig läst Oksanen, men tycker hon ser så himla cool ut :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, verkligen, hon är ganska kort.

Lyrans Noblesser sa...

Kul inlägg, jag hänger på med ett eget under veckan.