Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 januari 2021

boklig längtan - helgfråga

bokmarknad i Cambridge:
Finns det någon serie du känner att du måste följa? undrar Mia i Helgfrågan. nej.
Mias Helgfråga

Bonusfråga: Är det något ni längtar efter att göra när pandemin är över? ssm Mia svarar, gå på Bokmässan, även lyssna på bibliotekens föredrag, delta i bokcirklar.

25 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag har väl blivit avvand när det gäller bokmässa ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag bor ju i Göteborg, bara ta spårvagnen...

Veiken sa...

Oj det är mycket jag vill göra när denna pandemi är över. Bara att känna sig fri att göra vad som faller mig in och att kunna vara nära min familj som jag bara träffar via media nu.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, vi umgås ju med familjen, men inte lika mycket kramar...

femfemman sa...

Längtar efter teater, konserter, musikaler, revyer, föreläsningar och att sitta sex-åtta personer( vänner och bekanta) i vårt vardagsrum, äta gott och bara umgås.

Anki sa...

Jag längter after världen där man inte behöver använda ansiktsmasker! Att allt vore fritt igen.
Jag följer några serier i böcker och i Netflix. Jag har just läst Luolakarhun klaani (vet inte vad det heter på svenska) och jag tror jag läser också andra böcker i serien. I Netflix tittar jag på Gotham.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, klassiska konserter har jag börjat längta efter

Anki, tittar gärna på brittiska serier 🇬🇧

Robert W sa...

Det måste vara härligt att ha så nära till Bokmässan. Hoppas den återkommer snart.

KajsaLisa sa...

När pandemin är över skall jag göra allt :)

Boklysten sa...

Bokmässan har jag aldrig varit på och skulle nog inte ha gått på även om pandemin inte funnits.

Mrs Calloway sa...

läsecirklar kan en ju ha på nätet på olika mötesplatser. men det går ju inte upp emot att träffas och prata

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, i Göteborg har vi mycket intressanta föredrag på bibliotek... förr i tiden

KajsaLisa, sån längtan har jag också 🙂

Boklysten, det finns mycket annat, klassisk konsert längtar jag efter.

Mrs Calloway, visst har det kommit massa olika alternativ.

Mösstanten sa...

Gå på författarföredrag. Gå på biblioteket och i bokhandlar och känna mig fri att vara där hur länge som helst och inte behöva tänka på avståndet.
Om serier: Det finns trilogier jag vill läsa som Rachel Cusk och det finns trilogier och en kvartett som jag vill läsa färdigt. Sedan har vi ju Knausgårds Min kamp där jag bara har läst den första. Del två vill jag i alla fall läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, saknar verkligen alla intressanta föredrag

Ama de casa sa...

Resa. Jag längtar efter att resa...

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det förstår jag, det längtar vi alla...

Scylla sa...

Ja, det är mycket man vill göra. Jag begränsade mig dock till det som knölar till det för mig dagligdags.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, inget märkvärdigt egentligen, bara det vardagliga fungerar.

Åsa sa...

Känner inte heller några måsten vad gäller bokserier, åtminstone inte från början till slut...

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, skönt att läsa utan måsten.

Bokdamen sa...

Digitala alternativ kan vara bra ibland.

Lena sa...

Föredrag på biblioteket är ju mysigt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, världen kommer att vara annorlunda även i framtiden.

Lena, jag saknar litterära föredrag.

Mia Eggimann sa...

Bokmässan längtar man efter helt klart

Hanneles bokparadis sa...

Mia, vi får ser det blir i höst.