Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2018

vårens böcker - topplista

1. En bokhandlares dagbok (The Diary of a Bookseller) av Shaun Bythel.
2. De åtta bergen av Paolo Cognetti.
3. Historieläraren av Matt Haig.
4. London's Green Walks av David Hampshire.
5. Ta sig frihet : Bloomsbury, Indien och konsten att leva av Ingela Lind.

Vårens böcker är Johanna nyfiken på.

24 kommentarer:

Monika sa...

Historieläraren vill jag väldigt gärna läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, jag står i kön på biblioteket.

Ugglanoboken sa...

Jag blev nyfiken både på Historieläraren, bokhandlaren och det gröna London. Intressanta titlar!

znogge sa...

Tack för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, helt i min smak ❤️

Znogge, var så god!

violen sa...

Känner inte till någon (?) men blir nyfiken på alla! Tack för tipsen!

[Anna] sa...

Ingen jag känner till men En bokhandlares dagbok lät intressant :)

Hanneles bokparadis sa...

Violen, var så god!

[Anna] jätterolig läsning :)

Boklysten sa...

Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, var så god!

Mrs Calloway sa...

Ingela Lind lägger jag till läslistan

Villa Frejas bokblogg sa...

Historieläraren ser jag också mycket fram emot.

Benita sa...

Känner inte till någon av böckerna men tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

mrs Calloway, Bloomsbury är intressant.

Freja, jag står i bibliotekskö.

Benita, knappt utkomna.

Klimakteriehäxan sa...

Kände inte till en enda av dessa ... jag håller mig till sånt som kommit ut för längre sen.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, på biblioteket hittar man de allra färskaste.

Mia Eggimann sa...

Historieläraren vill jag väldigt gärna läsa.

Åsa sa...

Den första där på listan, En bokhandlares dagbok, har jag kikat lite på, verkar bra.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, låter intressant.

Åsa, den engelska lånade jag på biblioteket.

Lottens bokblogg sa...

Matt Haig känner jag till - inte de andra

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, jag har inte läst något av honom, än

Vargnatt sa...

Historieläraren vill jag läsa :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, hoppas den är bra.

Bokdamen sa...

Tack för tipsen!