Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 juli 2021

ät ute på riktigt - helgfråga


1. Vad läser du nu? Portionen under tian : äta ute av Hanna Olvenmark, bra recept, underbart inspirerande foton, ät på altanen, i skogen, på stranden.

 2. Har du något boktips? vill läsa något av Tora Dahl.

Mias Helgfråga Sommar
3. Har du ett semestertips att dela med dig av? Ät ute i naturen, med familjen eller vänner.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Mat är trevligt! Allra trevligast är god mat i gott sällskap!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, nu ska man passa på att äta ute!

Mösstanten sa...

Vilket spännande författarinsatser. Tora Dahl är ett namn jag känner igen men jag vet inte om jag har läst något av henne.

femfemman sa...

Äta på altanen... trevligt.
Men dra ut annan mat än den som grillas på en grillplats, det är alldeles för bökigt för en lat tant.
Är "mellan två böcker". Klar med Rosenfeltds "Vargasommar". Nja....

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Jesper Högström som skrivit en ny bok om författaren Tora Dahl.

Anna-Lena, frukost ute är mysigt, passa på nu när vädret tillåter.

Bokdamen sa...

Äta ute kan vara trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, barnen är duktiga på att bjuda på mat ute i naturen.

Lena sa...

Mysigt att äta ute.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, verkligen, och nu har vi haft många fina dagar och kvällar.

Mia Eggimann sa...

Hennes böcker är superbra.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, så inspirerande på många sätt!

Åsa sa...

Äta utomhus är inte dumt såhär års. Men grillning har jag aldrig förstått vitsen med.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, man kan grilla grönsaker också, vegetariskt, gott.