Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 november 2021

Amelia Jul en gammal tradition

Amelia Jul har jag läst från första nummer för ett antal år sedan. En vuxen tidning med pyssel och lite nya tips om att fira jul - precis som man själv vill, utan press och stress, bara njutning.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Traditioner omkring jul tycker jag om. Att ta fram de gamla avskavda sakerna. Och att ta det lugnt.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, bara ta det lugnt och njuta ❤️

femfemman sa...

Behöver ingen tidning för att fira jul. Skulle gärna gå i ide från det Lucia är fixat tills nyår är över. 🙂🧑‍🎄🎉

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, december är ju bästa månaden med all konserter, ljus, glögg, vi tar vara på alla tillfällen att fira och festa och mysa 🙂

Znogge sa...

Julhelgen ska vara njutbar och inte en period av stress.

Lena i Wales sa...

Tack för tipset!

Ama de casa sa...

Läser aldrig papperstidningar nuförtiden...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, helt rätt, inte bara en helg, en månads stillsam njutning 🍒

Lena i Wales, vi försöker hitta på lite nytt, inte bara samma traditioner 🙃

Ama, jag läser också olika tidningar i min lilla iPad, Readly innehåller hundratals, i olika ämnen…. på olika språk.

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Jag önskar att jag hade lite traditioner är lite dålig på sånt.

Hanneles bokparadis sa...

Orsakulla, vi hittar på lite små nya traditioner varje jul, kanske en maträtt eller bakverk från ett annat land.

Klimakteriehäxan sa...

Oj är den redan ute!?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, mysigast läsa i lugn och ro före december 🍎

Hanna / Rak i ryggen sa...

Mysigt med jul :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, eller hur, en månads mys ❤️