Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 januari 2019

omslag - Rött

Antikvariat Fausts traditionella julskyltning, med rött innehåll.
Boklysten har också hittat vackra röda omslag: HÄR.
1 Jag skulle så gärna vilja förföra dig : men jag orkar inte (2013) av Margareta Strömstedt är delvis ett tidigt inlägg i #metoo-debatten, om män som tar för sig.
2 Väldigt sällan fin av Sami Said.
3 Älskaren och mördaren : Shakespeare och den andra spelplatsen av Leif Zern
5 Baedeker's Guide to London.
6 Praktisk Retorik av Göran Hägg.

9 kommentarer:

Boklysten sa...

Vilken fin julskyltning! Praktisk retorik har jag läst.

Lena sa...

Fint att julskylta med röda bokomslag.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, folk reser till Götaplatsen för att se denna röda skyltning.

Lena, julskyltningen har blivit känd blad bokälskare.

Robert W sa...

Ja, det var en fin julskyltning.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, årligen återkommande.

Sara Pepparkaka sa...

Vilken bra julskyltning!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, riktigt fin jultradition numera!

Rak i ryggen sa...

Älskar titeln på ettan ;)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, en läsvärd bok av Margareta Strömstedt.