Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2014

finns det trädgårdar på Irland?

Jo, jag äger boken The 100 Best Gardens in Ireland av Shirley Lanigan och har besökt
9 trädgårdar: Farleigh House, Hunting Brook, June Blakes Garden, Powerscourt Gardens, Ratmichael Lodge, Carmel Duignans Garden, National Garden, Mount Usher
och The Dillion Garden där papyrys växer.
Jimi Blake har en fantastisk trädgård och en hel dal, Hunting Brook.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

I see, Hannele! där fick jag så jag teg!

Hannele sa...

Mrs Calloway, jag längtar till Irland, där finns böcker också :)

Mrs Calloway sa...

men då är det ju direkt livsfarligt att åka dit!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jo, resväskan blev ganska full :)

Freja sa...

Irland är fantastiskt! Jag har besökt en trädgård där själv, men det enda jag minns är att det var japanskt tema..

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det finns så otroligt mycket intressant på Irland, hoppas jag kommer dit igen.