Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 augusti 2020

böcker med färg i titeln - omslag

brun, rosa, gyllene
Varför jag inte längre pratar med vita om ras av Reni Eddo-Lodge.
Svartvita bilder: Berättelser av Malmsten Bodil. 
Hjälten på den gröna ön av John Millington Synge.
Den vita boken (2019) av Han Kang.
Böcker med färg i titeln är veckans omslag hos Boklysten.

7 kommentarer:

Robert W sa...

Så du har Mannen i brunt i en norsk utgåva? Eller är den dansk? Vad är historien bakom att du har den i norsk/dansk utgåva?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, mest för omslaget, men jag klarar läsa nordiska språk :)

Ett mystiskt bibliotek sa...

Många olika färger du har hittat. :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, och riktigt bra böcker allihopa :)

Lena sa...

Fina omslag du hittat.

Christina Karlsson sa...

Läste Under det rosa täcket för många år sedan i samband med att jag pluggade filosofi, det är en bok som gjorde mycket starkt intryck på mig, och den finns i min bokhylla...

Må gott!

Hanneles bokparadis sa...

Lena, tack, varierande färger.

Christina Karlsson, tror att dottern läste den, finns i hyllan.