Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 februari 2022

kultur utan restriktioner - kulturfråga

Live musik, konserter längtar man efter. Den 19:e december hann vi fira makens födelsedag med  julkonsert, man blev så glad, sedan blev det stopp igen. Smidigt att kolla vaccinpass, legitimation och biljett. Teater med dottern före jul, hoppas det blir mer.

Vi hann se två filmer i höstas; James Bond och Dune.


Dune
(1965) av Frank Herbert om herraväldet över Arrakis.
Timothée Chalamet som omslagspojke i Time.



Vilka kulturella upplevelser ser du mest fram emot när restriktionerna hävs? undrar Enligt O i: Veckans Kulturfråga.

13 kommentarer:

femfemman sa...

Har en hel del inbokat.... Jönköping -Göteborg- Falkenberg.
Håkan Hellströms-musikalen ska bli kul att
se. På Falkenbergsrevyn får man garanterat skratta.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, låter härligt! Min 89-åriga mor ska få musikunderhållning på hemmet på torsdag 🙂

Ylva sa...

Jag har börjat gå på bio igen. Jättekul!

Sara Pepparkaka sa...

Jag väntar också på konsert, och att få sjunga på konsert!

Scylla sa...

Livemusik är jag dålig på. Jag är så infernaliskt ljudkänslig, så oftast är det för högt för att jag ska klara av det.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, man har längtat efter både det ena och det andra.

Sara, underbart! Maken är så lycklig att storbandet träffas igen 🎷

Scylla, då funkar det ju inte, ikväll var jag på föredrag på biblioteket.

Znogge sa...

Ja, förhoppningsvis så kan det bli lite normalare tider nu får vi hoppas.

Klimakteriehäxan sa...

Skulle gärna gå på teater, men det brukar vara krav på rejäl framförhållning och det kan jag tycka är lite svårt.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ekonomiskt är det tufft att fortsätta, tråkigt för ungdomar.

Klimakteriehäxan, i Göteborg finns det många teatrar, ofta intressanta pjäser.

Ama de casa sa...

Ja, nog ser vi fram emot färre restriktioner, men vi kommer fortfarande att vara väldigt försiktiga och fortsätta hålla avstånd.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jo, inte krama främlingar 😘

enligt O sa...

Musik är bokat tills i sommar, både Sting och Håkan Hellström

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, så roligt!