Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 februari 2020

Vargens dag - tisdagstrio

Honungsvargar av Sun Axelsson, Varg av Fay Weldon, 
Stäppvargen av Hermann Hesse.
 

Vilda djur, Vargens dag den 4 februari
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

25 kommentarer:

Znogge sa...

Minst sagt passande titlar!

Jennifer sa...

Bra tips :D Coola titlar :)

Mösstanten sa...

Kul arr du har tre böcker på varg-temat. Jag tror att jag bara har läst Stäppvargen och det var i min ungdom.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ett populärt djur i litteraturen!

Jennifer, eller hur :)

Mösstanten, intressanta författare också.

Ugglanoboken sa...

Gillar dina vargar!

Hanneles bokparadis sa...

Ugglan, jag med, intressanta författare.

Monika sa...

Har läst annat av Weldon och Hesse, de här kände jag nog inte till. Stäppvargen är jag lite tveksam till om jag har läst eller ej. I så fall var det väldigt längesedan.

Robert W sa...

Vargtema! Och ändå har vi ingen vargavinter :)

Boklysten sa...

Har inte läst någon av de böckerna men gillar vargar. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Monika, kanske inte de vanligaste titlarna av dessa författare.

Robert W, lagom är väl alltid bäst :)

Boklysten, vargar är fina, på avstånd.

Sofies bokblogg sa...

Vad många böcker det finns med vargar i titeln! Jag har inte läst någon av ovanstående.

Klimakteriehäxan sa...

Älskade Hesse för länge sen. Undrar hur han funkar nu?

Vargnatt sa...

Mitt favoritdjur :)

Hanneles bokparadis sa...

Sofie, det finns flera med vargar, exempelvis Rödluvan ❤️

Klimakteriehäxan, bra böcker kan vinna på omläsning.

Vargnatt, hihi, misstänkte det :)

TinaO sa...

Snyggt att gå all in på vargspåret *tummen upp*

Lottens Bokblogg sa...

Ja det var ett konsekvent val. Kände inte till någon av dem.

Mia Eggimann sa...

Tema i temat, känner igen Stäppvargen.

Hanneles bokparadis sa...

TinaO, vargar är ganska populära i litteraturen.

Lotten, böckerna har några år på nacken.

Mia, Stäppvargen kanske mest känd av dessa.

Sara Pepparkaka sa...

Jag satsade också på tre vargar!

Lena sa...

Har inte läst någon av dina böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, vargar passar perfekt denna dag!

Lena, dessa är inte helt nya.

Scylla sa...

Men wow, du fick till tre vargar! Det var inte illa pinkat. Jag har bara läst Stäppvargen av dem. Roligt omslag på Weldons.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, Fay Weldons bok har jag inte läst än, intressant författare.

Åsa sa...

Vilka bra titlar, mycket passande! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, ibland lyckas man :)