Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 oktober 2020

lunch bland böcker i Dublin

En smal trappa upp och en härlig fisksoppa bland böcker i the Winding Stair i Dublin efter att ha rotat i bokaffären vid gatuplan först. Ett underbart minne som jag gärna gör om.

13 kommentarer:

Mösstanten sa...

Ett härligt minne, förstår jag. Böcker runt omkring ökar mysfaktorn betydligt.

znogge sa...

Där hade jag gärna ätit lunch!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, verkligen, bokkaféer är också mysigt.

Znogge, god mat hade de också!

Klimakteriehäxan sa...

Å jag trodde för ett ögonblick att du var där och hann precis bli lite avundsjuk innan jag fattade ...

Ama de casa sa...

Såg mysigt ut :-)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, dessa tider får man leva på minnen...

Ama, otroligt trevligt ställe med god mat och dryck :)

Lena i Wales sa...

Den har jag missat i Dublin, trots att jag varit där många gånger.
Fast naturligtvis ska det finnas ett bokcafé i författarstaden Dublin.
Ha det bra!

Mrs Calloway sa...

kan inte bli bättre. glöm inte Kulturfrågan!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, inte så stora skyltar precis, en liten dörr och trappa upp...

Mrs Calloway, tack för att du håller ordning på mig!

KajsaLisa sa...

Ha ha, det räcker med ett par bilder för att jag skall längta dit igen. Varför har dom ingen fisksoppa i Akademibokhandeln?

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, haha, en trevlig tanke, speciellt för oss göteborgare!

tanthuset.blogg.se sa...

Låter som ett fantastisk ställe!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, riktigt trivsamt och väldigt god mat!