Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 oktober 2020

miljö & klimat - tisdagstrio

1 Med tåg genom Europa : 470 tips och sju rutter ger många praktiska tips nu när flera vill flyga mindre.
2 Ett hem med omtanke : harmoniskt, personligt och hållbart i längden av Ida Magntorn.
3 No One Is Too Small to Make a Difference av Greta Thunberg.


Miljö & klimat
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

19 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag tänkte nog det skulle komma en Greta Thunberg och det gjorde det. 👍

Mösstanten sa...

Det var bra klimatböcker du har valt. Alla handlar om vad man själv kan göra.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag ville gärna lyfta henne.

Mösstanten, precis, man kan göra väldigt mycket själv.

Ugglanoboken sa...

Greta Thunbergs tal vill jag gärna läsa!

Znogge sa...

Böcker som ligger i tiden!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, otroligt verbal Thunberg är!

Znogge, böcker som viktiga hela tiden!

Monika sa...

Ja, ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Robert W sa...

Det skulle vara roligt att åka tåg genom Europa på riktigt.

Vargnatt sa...

Gretas vill jag läsa :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, stor skillnad om alla gör något.

Robert W, det finns många bra tågtips i denna bok.

Vargnatt, Greta har många kloka tankar :)

Ama de casa sa...

Jag tågluffade 1979 och skulle gärna göra det igen :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, du luffar ju ganska flitigt fortfarande :)

Mrs Calloway sa...

har inte läst någon av dina böcker. i alla fall inte ännu

Lena sa...

Tack för intressanta boktips.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, kan vara bra att ha om man vill ha lite tips.

Lena, läsvärda böcker alla tre.

Sara Pepparkaka sa...

Det är ju väldigt fantastiskt hur Greta Thunberg har fått fram sitt budskap.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, intressant att följa hennes liv, en stark ung kvinna.

Åsa sa...

Greta Thunbergs lilla bok har jag läst.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, tänk så många hon har väckt.