Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 december 2020

månadens tema 2021 hos Ugglan

Under 2021 har jag bestämt ett speciellt tema för varje månad. För att klara utmaningen räcker det att jag läser en bok på varje tema, men det kan förstås hända att jag blir inspirerad och hinner med flera av bara farten.

Tanken med Månadens tema 2021 är att jag blir tvungen att leta efter andra böcker än de som råkar ligga överst i min att-läsa-hög och på det sättet vidga mina läsvyer.
Häng på om du vill (du kan ju hitta på egna teman om du hellre vill det)!
hos Ugglan & Boken

    Januari: Fackbok 
    Februari: Noveller/Novellsamling
    Mars: Nästa bok i serien
    April: Tecknad serie/grafisk roman
    Maj: Biografi/självbiografi
    Juni: Historisk roman
    Juli: Lyrik
    Augusti: Hyllvärmare
    September: Deckare
    Oktober: Klassiker
    November: Reseskildring
    December: Pjäs (läs, se eller lyssna)

3 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Visste du att Strindbergs inferno finns som serie, från Kolik förlag. Mina egna Marsfavoriter är Nemi eller Arne Anka.
När det gäller Augusti har jag hur många dåliga samveten som helst att plöja genom.

Ugglanoboken sa...

Jätteroligt att du är med!

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, tack för intressanta tips.

Helena, precis lagom och fina ämnen!